16 maart 2008

deel 1 zit erop, deel 2 ook

zojuist terug van duurloop 23 km in 1.49. Ging op zich soepel maar ik voelde me wat hyper of zo, vrij hoge hartslag (135 bij 12.5 km/u), beetje leeg.

Volgens mijn plannetje zou ik dan nog 8 km met wedstrijdschoentjes moeten lopen, maar ik twijfel. Lopen of mijn schema omgooien (ik gooi 3x per week mijn schema om dus...)

Alternatief 1: nu nog 8 vlot; morgen rustig kort duurloopje; dinsdag 8x1000 3.50
Alternatief 2: nu rusten; morgen 27 kilometer rustig; dinsdag 12x1000 3.50

Voordeel van 1: dan is 't maar gedaan, meer rust voor Leek
Voordeel van 2: die dinsdagtraining is dan zeer marathonspecifiek want met lege benen toch hoog tempo lopen, specifieker kan bijna niet. Nadeel is minder rust voor Leek (maar dat is soms juist weer een voordeel omdat je dan er niets van verwacht en het dan heel goed gaat).

Ben er nog niet uit. Wie kan mij raden.

...

even aan mijn benen gevraagd, begonnen met het snelle 8000'je. Maar na driehonderd meter voelde ik dat dat niet slim was. Ergens staan een paar seinen in de benen op oranje. Rustig aan, dan dinsdag maar wat snels... Seinen die op oranje staan zijn prima, dan is er tenminste het een en ander aan het gebeuren in die spieren en dat voel ik ook wel.



Ook heb ik een masseur nodig.

...

en het blijkt dat zodra je een wens uitspreekt deze vervuld wordt. Morgen na de training een massage.

En: vandaag de meeste hits ooit op mijn blog. Komt door het slechte weer (maar is voor echte marathonlopers gewoon prima loopweer), en doordat de marathon(s) dichterbij komen.



POV

Geen opmerkingen: