19 mei 2017

Trainingsweek!

OMG ik heb al ik drie weken ofzo niets geschreven!!!

Nouja dat komt zo: druk met van alles en nog wat. Ook: druk met trainen.

Vandaag zit ik op de bank met behoorlijk vermoeide benen en ik vraag me af waarvan?

Dan herinner ik me de afgelopen trainingsweek....


Vrijdag: 35 km fietsen T32, niet super snel maar ook niet langzaam.
Zaterdag: 6x1000 3.53. Niet slecht, eerste snelle tempo's na februari.
Zondag: ochtend 10 km met wat stukjes vlot, avond 33km T31
Maandag: 700m zwemmen en 25k fietsen T30
Dinsdag: Een echte triathlontraining met 800m zwemmen, 30' fietsen en 20' lopen. Niet echt hard maar toch veel
Woensdag: ca 6x400 hard T17. Tikt er aardig in
Donderdag: ca 1300 meter zwemmen en 15 km fietsen

Een hele lijst, even tellen... 12 trainingen waarvan 3 intensief (keurig 75% rustig dis). Maar: het zwemmen, daarbij zet ik me hard af vanaf de kant en op een of andere manier voel je dat in de bovenbenen.

Vandaag dus.... ergens voel ik dat ik een rustdag nodig heb om de komende mooie dagen helemaal fit te zijn en hard te gaan.


Ok dit was dan weer mijn blog. Niet erg veel deze keer....

POV

ps1: zwemmen
- op 1 mei: De PR regen houdt aan: Borstcrawl 25/50/100 in 20.7/48.4/1.50.4. 
- nu: Borstcrawl 19.9 / 46.2 / 1.47.5, 

ps2: fietsen: op 1 mei: HF137 32 km/u, nu: HF134 32 km/u....

ps2 ohja ik kreeg nog een stukje tekst onder ogen m.b.t. hart verkalking en hardlopen. Het lijkt erop dat langeafstandlopers als ze maar lang genoeg trainen wat meer kalkvorming in de aderen van het hart hebben dan niet-lopers. Voor iedereen in paniek stopt met hardlopen ga ik er een genuanceerd stukje over schrijven op ProRun.




Geen opmerkingen: