28 juni 2020

motivatie, waar ben je

Het gaat allemaal best goed hoor, Niet geblesseerd, verder aardig fit.

Sommige trainingen leveren trainings PR's op,
strava segmenten, of goede trainingen:
- 5x1000 a 3.56/km
- 650 meter segmentje a 2.12
- Bospad 280 meter a 49 sec

Vermoedelijk kan ik een 1000'je in 3.15 of 3.18 lopen, denk ik.

Ook wilde ik eigenlijk een 5000 lopen onder de 20 minuten. Maar daarvoor heb ik een bepaalde motivatie nodig, De wil om pijn te lijden. En die heb ik nu even niet. Het is alsof het lopen van afstandjes tot zeg 1000 meter gemakkelijk is. Even afzien en je bent er. Maar langer: dan gaat het pijn doen. En vooral: energie kosten. Mentale energie die ik voor andere dingen nodig heb. Werk en dat soort dingen, familiedingetjes en zo.

Enfin....

Wat moet ik dan nu doen? Weet ik eigenlijk niet. Misschien dat wat andere training, langere duurlopen, de motivatie doet terugkeren. Ik ga dan ook weer eens een marathontrajectje in. Duurlopen op de zaterdag, richting 25 of 30 km.

Enfin....

Ik weet van vroeger dat ik per se heel hard wilde lopen, dat het heel erg belangrijk voor me was. En dat dat ook heel goede resultaten tot gevolg had. Ik dacht continu na over het goed structureren van de training: welke trainingen, welke volgorde. Ik monitorde elke sessie (hartslag noteren, snelheden, statistieken maken) en vaak kwamen daar patronen uit naar voren die ik weer kon gebruiken. Zo ontdekte ik dat het doen van 'blokkentrainingen' erg veel rendement had: grote invloed op trainingsresultaten in de weken erna. Of het effect van krachttraining. Hele bergen ontdekkingen die ik nu dan wel in trainingsschema's verwerk, maar die ik op dit moment zelf niet echt voor mijn eigen training toepas. Want ach, waarom....

Kortom....

Mijn training zal chaotisch blijven. Ik focus me op projectjes die interessant zijn:
- toch eens een 1000je lopen ergens de komende weken. Dit voorbereiden via een snel 400/600je
- als de sportschool weer opengaat, ga ik proberen mijn PR pull up te breken. Ik kon vorig jaar 16x achterelkaar optrekken. Op dit moment, nu, kan ik dat 5x. Ook wellicht proberen pull up met 1 arm te doen
- ik ga iemand begeleiden richting marathon en dan stieken wat duurlopen meedoen. En dan kijken of ik door die prikkels toch opeens een snelle 5km kan lopen


POV










Geen opmerkingen: