06 april 2009

de trainer is zeer blij

want zijn atleten hebben het goed gedaan:

- Atlete L., 3.55, voor het eerst onder de 4 uur. Hier had ik na moeheid/lichte blessure in de voorlaatste week geadviseerd om 5 dagen niet te lopen 'alle training zat er al in' en 'uitgerust zijn is belangrijk', dit pakte goed uit,
- Atleet AvdP, 2.55, mailde mij anderhalve maand geleden met 60-70 km/week en trainingen als 15x200 in 39, ik kon hem nog net op tijd adviseren om een aantal weken van 90-100 km te maken en het tempo terug te schroeven van 14 km/u duurlopen naar 12 km/u duurlopen...
- Atleet AJ, 3.28, kreeg het advies om in zijn rustige duurlopen de laatste 5-7 km 'hard' te gaan, iets sneller dan marathontempo. Hij von het nie leuk maar het werkte wel!

Dan toch 3x raak! Lekker!

Natuurlijk, als ik zelf de beelden van Rotterdam zie denk ik, dit wil ik toch nog wel eens doen. Als de kans zich voordoet zal ik hem grijpen.

POV

ps.. weinig getraind de laatste dagen (hoewel zaterdag 45 km gefietst en 's avonds nog 8x500 tussen 15.5 en 16.5 km/u, en natuurlijk zondagavond 30' T13 en vandaag woon-werk snel fietsen). En ik voel me superfit en erg sterk (waarom zou je eromheendraaien, dit zijn de goede woorden). Risico dat ik in euforie 5x1000 in 3.30 eruit knal is aanwezig...

Geen opmerkingen: