26 mei 2018

Laptop blessure?

Vorige week dinsdag kreeg ik zomaar ineens vanuit het niets last van mijn linkerbovenbeen.

Een tinteling, een prikkel. Vooral bij het afzetten met hardlopen flink te voelen, maar bij fietsen en zwemmen pijnloos.

Ik had natuurlijk flink wat tempo getraind, en dacht dat ik dan misschien een spiertje verrekt zou kunnen hebben. Iliopsoas?

Maar dat was niet logisch omdat bij beenheffen geen pijn. Alleen bij het (voor spieren in dat gebied) passieve afzet. Vreemd.

Okee... wat nu.

Ik zou naar de dokter kunnen gaan.

Maar ach, laten we even zoeken: tintelende pijn bovenbeen buitenkant dijbeen. En ik vind: Meralgia Paresthetica, ofwel tintelende zenuwpijn bovenbeen.

Op zoek naar oorzaken. Hee... verrassend. iets met laptops. Mensen kunnen klachten krijgen als warme laptop lange tijd op benen staat. Huidverkleuring (ik niet), maar ook irritatie van diverse zenuwen....

En laat ik de laatste weken relatief vaak 's avonds op de bank met laptop op schoot te zitten. En inderdaad is ie vrij warm. En een paar weken geleden voelde ik ook al wat vaags, wat niet verergerd werd door training.

http://laptophealthhazard.blogspot.nl/

Hier staat van alles.

Dus van nu af niet meer laptop op lap gebruiken en maar even afwachten. Misschien is dit het.


Ondertussen natuurlijk meer gefietst, gezwommen.


Fietsen

De snelheid begint er wat in te komen. Donderdag een 4x5k op 34.1 km/u gemiddeld. Nog niet echt "vorm" maar okee. Vandaag 62 km op gemiddeld iets van 30 km/uur, als duurtraining....Morgen wellicht 's avonds een 2x4km testje. Mooi fietsweer.


Zwemmen

De snelheid begint er wat in te komen. Dinsdag een 20.3 op 25 meter. Nog niet echt "vorm" maar okee. Vandaag in buitenbad Leek een 50 meter in 47.5. Mooi zwemweer.


Hardlopen

Morgen denk ik weer even proberen. Als het niet snel over is dan zal ik  langzaammaarzeker alle tempotraining effecten verliezen.... nouja we wachten af.

Geen opmerkingen: