22 januari 2019

Ik zal eens weer wat meer schrijven


Okee, kort overzichtje dan:


Dit is mijn voortschrijdend 7 daags gemiddelde hardlopen. Het trendeert naar de 100 km/week.

De trainingen gaan goed. Waar ik in september een rustig duurloopje vaak liep in 5.25/km, begint dit nu richting 5.08 per km te trenderen. Waar ik in september een vlotte duurloop a 5.05/km liep, gaat het nu richting 4.50.

Maar, zoals in een van mijn oude trainersboeken marathontraining staat "met minder dan 120 km/week kan je geen optimaal resultaat bereiken". Dit is zeker overdreven, maar zo'n 100 km/week is denk ik wel nodig. Het is gewoon niet mogelijk om met bijvoorbeeld 60 km/week je benen dusdanig te ontwikkelen (het gaat hier om je benen, niet om je hart) dat je drie uur voluit kan lopen.

Op dit moment heb ik wat last van een kuit en moet dus een paar dagen voorzichtig doen.

Later meer.

POV

Geen opmerkingen: