23 april 2019

Het zwarte gat na de marathon

Afbeeldingsresultaat voor zwarte gat foto


Hier istie dan. Ik was net terug uit Rotterdam en tadaaaa!!!! Het zwarte gat!

Het herstel

Ik ging meteen maandag al krachttraining geven, deed ook een paar oefeningen voor, kon de trap af. Ging best okee. De dinsdag rust (ik was erg moe), de woensdag kon ik al meetrainen (11-12 km/uur rustig lopen). 

Donderdag leek ik behoorlijk hersteld en vrijdag deed ik wat krachtoefeningen... 


De kleine blessure

Na die kracht, bleek ik op zaterdag, heel gek, een kleine blessure te hebben. Pijntje bovenbeen. Rustig aan maar even.


Terug in training

Vanaf vorige week woensdag was de blessure over en kon ik weer wat leuke trainingen doen. Er waren:
  • Woensdag: zo'n 4x1000 in 4.20 / 4.00 / 4.20 / 3.57 ongeveer. Ging best goed.
  • Vrijdag: een eerste fietstochtje a 30.5 km/uur
  • Zondag: 3x1000 in 4.20/4.10/3.46
  • Maandag 18k met stukken vlot in 1.25
Die laatste 18 is met een bepaalde gedachte: namelijk: duurconditie onderhouden om snelle 10's etc te kunnen lopen. Vorig jaar bleek ik iets te weinig duurwerk te hebben gedaan na de marathon, waardoor ook de basis wat wegzakte. Dat nooit meer!!!


De doelen

Toch een 10 in sub 40 proberen. Zal erg lastig worden, maar wieweet.

Kracht in benen winnen door in elk geval elke week 1x een training als 6x1000 te doen, en door ook wat vlot / sprint werk te doen. Want het lijkt alsof ik "conditie zat heb" maar alsof mijn benen het echt zware werk wat ontwend zijn. Het gevoel dat je krijgt na al 3x1000 in 3.55 gedaan te hebben en de overigen moeten ook zo hard... dat heb ik eigenlijk al lang niet getraind. Ik heb toch vaak wat aan de softe kant gezeten. 

Een 'muscle up' doen. Zie google voor voorbeelden. 



Geen opmerkingen: