12 augustus 2015

lopen fietsen zwemmen.... hoe heet dat ook al weer

Hardlopen

Zondag 15k gelopen, meest 12 km/uur, ging weer vrij normaal. Nog geen echt tempo uiteraard.
Woensdag 9 km gelopen, hier voor het eerst weer wat intensieve oefeningen en 6x100 meter vlot (18 km/uur). Viel nog niet meer (maar had tevoren al heel hard gefietst)

Fietsen

Maandag een ruim halfuurtje gefietst, vrij rustig.
De hartslagdata waren perfect: 32.2 km/uur bij een hartslag van 138.
Dinsdag exact een uur, 29 kilometer. Ook hier goede data: 30.5 km/u bij hartslag 132

En de woensdag was ik dan ook volkomen uitgerust en kon ik voor het eerst in ruim een week weer eens 'harde tempo's' op de fiets doen. Dit werden 2x5 en 2x4 kilometer, telkens windtegen/windmee gereden en dan het gemiddelden berekenen.

  • de 2x5: 9.41 en 8.00, gemiddeld exact 34 km/uur, met hartslag 147, waarin een sub blokje van 34.7 km/uur en hartslag 150
  • de 2x4: 6,21 en 7.50, ook exact 34, nu hartslag 148 dus vrijwel hetzelfde.
Wel voor het eerst deze zomer dat ik zoveel 'macht' had. Want er stond wind, tegen de wind altijd 30+ per uur en windmee zat er een 41 km/uur tussen. Volgende week het tijdritje dan maar, want deze week was het planningstechnisch toch wat lastig. Plus: je moet er ook naar toe  leven en dat gaat niet als je teveel dingetjes aan je kop hebt.

Zwemmen

Ja!
1000 meter gezwommen, met wel na elke baantje even uitrusten (ik ben al een oude man). Netto zwemtijd 23.00, hartslag tijdens zwemmen 115. Want ja! Mijn Polar doet het ook onder water! En uit de data (de lage hartslag) blijkt direct dat ik veel te slap ben in mijn armen. Moet direct veel krachtoefeningen doen om daar wat spier te kweken. 



En de combi samen is uiteraard triathlon. Misschien dat ik ergens een kwart'je uit ga zoeken....

POV

Geen opmerkingen: