25 september 2015

Nog steeds geblesseerd

Linkerenkel blijkt bij inspectie dikker dan rechterenkel. Er zit vocht rond de enkel en dat vocht leidt weer tot irritatie, zo lijkt het. Het kan zijn dat ik een spatader ontwikkel (het kriebelt hoger in de kuit iets). Onduidelijk waardoor het komt; maar: het zit wel in de familie dus.... Verder is sport goed voor spataderen.

Ik zag gisteren pas dat die enkel dik was, tijdens mijn training.

Want ik train natuurlijk wel!

Gisteren: 5x4 minuten HF150 op wattage fiets (hometrainer sportcentrum). Dit ging wel erg goed, ik kwam tot gemiddeld 277 watt over de 5x. De eerste 4 minuten trapte ik zelfs 290 watt, met die hartslag.
En, wetende dat hartslag nog wel hoger kan, wellicht 158 ofzo, is dit prima. Maar dus.. toen ik naar mijn voeten keek zag ik opeens een ballon-enkel, die overigens geen pijn deed.

Strategie voorlopig is om even niet hard te lopen en wel te fietsen en af en toe wat rustdagjes te nemen. Mocht het in een week niet wegtrekken dan maar even naar de dokter, misschien is er een of andere achterliggende oorzaak (ouderdom vermoedelijk).

POV

ps... vanavond wel even 3k rustig 9 km/u lopen zonder last maar met dikke enkel

Geen opmerkingen: