12 september 2015

De 10x10 kilometer Winschoten en het vervolg

De 10x10

Nadat ik mijn 60 km tijdrit had gedaan, donderdag, veranderden vrijdag mijn bovenbenen in beton.

Dus toch wel enige na-reactie.

En vandaag stond de 10x10 Winschoten op het programma, altijd een aardige wedstrijd. Gelukkig hadden we een recreatief team waardoor gewoon lekker bij de tent zitten, relatief rustig lopen, met iedereen praatje maken, etc etc, voorop stond.

Uiteraard wilde ik, met betonpoten, wel even proberen of het toch hard ging, maar dat lukte niet.
Uiteindelijk tot aan kilometer 6 in een soort marathontempo gelopen (24.55 doorkomst), daarna dreigden bovenbenen te stijf te worden en besloot ik:

a) wil ik een 41.15 lopen en 3 dagen spierpijn
b) wil ik iets als 43 lopen en geen spierpijn

Ik koos voor b, uiteraard. Want wie heeft er nu wat aan 41.15. En het werd 43.06...


He vervolg

Iets meer gaan hardlopen dan maar? Of... of... laten we de buienradar checken! Ik zie daarop dat er ook volgende week nog wat mooie fietsdagen staan. Misschien nog een harde fietstraining en een 40k tijdritje als afsluiting? Zou mooi zijn.... en daarna dan over op het, bij sommigen al bekende, en erg mooie, 40-40-10-10 schema met een instap kilometeraantal van 70 per week. Als ik dat dan zeg 6 weken volg zal ik weer op 39.00 niveau zijn... eind oktober ergens een wedstrijdje, vermoedelijk.

... en ik zie de perfecte wedstrijd: zondag 15.00 1 nov, VOV run Vries. Fijn! Daar het 1e meetpunt.


POV

Ps. Zondag 13k rustig met paar lichte tempo's. Ik voel toch wel wat. De donderdag-zaterdag combi heeft mijn bovenbenen aardig overbelast, zelfs nu, maandag, voelt het allemaal niet hersteld. Verder zijn de weersvooruitzichten zodanig dat ik waarschijnlijk nu eerder ga beginnen met het hardloopschema. Denk ik. Vermoed ik.

Geen opmerkingen: