22 september 2016

Goed begin

eeennnnn.... de 200-dagen begint goed. 

Dinsdag een rustdag, om mentaal goed voorbereid aan de 200 dagen te beginnen.

De afgelopen 9 weken gemiddeld 18 km/week hardgelopen, meestal 2x. Huidige week zit op 24km en zal op ca 60 komen denk ik.

De woensdag: een erg fijne training. Want:
  1. Mijn benen voelen opeens veel beter qua lopen. Het fietsen gaat plotseling moeizamer, maar het lijkt of coordinatie en techniek weer goed zit
  2. De Enkel: ik voel hem nog steeds maar als hij goed reageert op een zware training, dan, ja dan moeten we het maar proberen.
  3. De training: die was zwaar:
    • 8x20 seconden waarvan ik er toch wel vijf op hoog tempo meeliep (18 km/u)
    • 3x4 minuten waar ik zelf ca 3x3 minuten van maakte (om mijn atleten te kunnen coachen op driekwart van het tempo). Ging allemaal in 15 km/uur. Maar voelde niet zo ellendig zwaar als de afgelopen weken. 
    • Een heleboel kaatsjes, sprongetjes en skippings "voor de reactiviteit" (want we weten dat 50% van de loopenergie bestaat uit benutting van opgeslagen energie in pezen. Dus die reflezen en spanningen moeten getraind worden).
    • 2x5 minuten (waar ik zelf 2x3 van maakte), ook 15 km/uur.
Totaal 15 km, en ik voel dat mijn 10km-niveau nu gedaald is naar ca 42.00. 
Er is nog niet echt een marathonniveau. Ik zou de marathon nog niet kunnen uitlopen (of ja... misschien in 4.10).

De donderdag: ik wil mijn aerobe component deels invullen met fietsen. Ik heb dan ook naar werk en terug gefietst, 20 km samen, Dit reken is om tot zo'n 5 'loopkilometers' want ik fiets dan rustig (28 km/uur). 
Later, 's avonds nog even 20k gefietst, in 39.00. Nog vermoeid van gisteren.


Komende dagen:
Dag-197: ca 15km rustig lopen Dit werd 19 km op 5.15 tempo. Het gebruikelijke tintelen in de enkel maar geen pijn. 
Dag-196: ca 10 km rustig lopen Dit werd 28k fietsen met 4k en 3k voluit. Het is nog mooi weer.
Dag-195: ochtendtraining; 's middags fietsen (laatste mooie dag). Overigens is het in Berlijn dan wereldrecordweer: 12 graden bij de start, 16 graden bij het wereldrecord op 2.02.36. Ik zat er 27 seconden naast... Ochtend 12k lopen (vrij rustig), middag 32k fietsen met 4k voluit. Het is nog mooi weer. Komende donderdag zal ik denk ik de laatste keer HARD fietsen, dan met windkracht 5. 
Dag-194: ca 10 km rustig lopen en wat krachttraining 
Dag-193: misschien een baantraining, 6x1000 op 4.05 zou fijn zijn.

POV





Geen opmerkingen: