27 september 2016

Terror

Mijn benen waren slecht vandaag....

Misschien vermoeidheid nu ik de marathontraining opgestart heb? Laten we kijken.
Sinds vorige week woensdag 67 kilometer gelopen. Best veel, na de kleine weekjes daarvoor.

Van die 67k ongeveer 5k op hoog tempo, de rest meest op gelijkmatig 5.15 tempo. Exact volgens plan.

Maar vanavond: al het loopgevoel lijkt weg te zijn. Rustige tempo's wilden niet, zelfs 13 km/uur was teveel. Daarom maar rustig gedaan. Er zat niet veel anders op. Het contrast is groot. Op de atletiekbaan Groningen zoeven de trainingsgenoten voorbij in zeer soepel ogende 16 km/uur tempi. Waarom kan ik dat niet meer. Zo is er geen lol aan. Er moet toch dat machtige gevoel in de benen zijn, dat moeiteloos zweven.... inplaatsdaarvan is er het moeizame voortploeteren. Okee ik forceer niets, ik ben verstandig. Maar ergens denk ik: misschien toch forceren? Of anders gezegd: het systeem kickstarten? 10x300 meter goed hard, zo dat de benen weer wakker doen schrikken? Zouden de spiercellen zich dan weer "iets herinneren"?

POV

Geen opmerkingen: