28 december 2018

Duurwerk

Zoals gezegd, mijn trainingsconcept bestaat nu uit vooral duurwerk, wat krachtoefeningen en heel beperkt wat snelheid.

Na de peizer 10 km afgelopen zaterdag heb ik het als volgt vormgegeven:

  • Duurlopen, trainingen in de range 11-13 km/uur: 11k; 16 T10.5; 16k T9.5; 14k T12, 10k T11-13; 4k rustig; 14k T11.5. Totaal 86 kilometer
  • Kracht: maandag wat legpress en bovenlichaam/buik/rug; vrijdag idem
Geen meter echte snelheid dus. Ik blijf volgens concept trainen: rustig en veel, en het zou zomaar kunnen zijn dat ik volgende week in de Wilp (halve marathon) voor het eerst weer snelheid doe. Kortom een voorbereiding uitsluitend bestaande uit duurwerk. 

Mocht de Wilp goed gaan (halve marathon onder de 1.30) dan zal daarna een blok van zeg 3 weken volgen met aan het eind een testje (wedstrijdje of bijvoorbeeld een harde training). En dan is het nog maar slechts 11 weken tot Rotterdam. Ik weet nog niet hoe de exacte trainingsinvulling zal zijn. Misschien een 25x1000, misschien blokken... 

Dit alles met in het achterhoofd nog altijd de sub 3 uur. Ik weet, het is onmogelijk. Maar sinds vorig weekend iemand me vertelde "ja natuurlijk, je kan nog gemakkelijk onder die drie uur komen zeg!" denk ik ook bij mezelf: ja! Ik train eigenlijk niet echt voor een snelle marathon, met 80 km/week win je de oorlog niet. Pas als ik weer eens fatsoenlijk boven de 100 km/week kom zal ik weer weten wat er mogelijk is. 

POV

Geen opmerkingen: