10 augustus 2008

de training; olympische spelen

Eerst de training:

afgelopen 3 dagen paar kleine fietstochtjes, en 3x een 10x1 minuut vlot (16 km/u) met 1 minuut wandel gelopen.Die training van vandaag had ik misschien niet moeten doen omdat daarna opeens de liezen weer gevoelig waren. Google zegt dat ik hier erg mee moet oppassen, dus: komende twee dagen looprust.

Dan de Olympische spelen.


"Betty Stove en Wil Hartog zijn één en dezelfde persoon"



Heel vroeger dacht ik dat, op een of andere manier.

Nu denk ik: Jacques Rogge en Cristian Prudhomme zijn één en dezelfde persoon.

Prudhomme is een moraalridder voor een schone tour, en vandaag hoorde ik dat Rogge Ekaterini Thanou verboden heeft mee te doen, in Bejing. Ze mag niet meedoen omdat ze de sport in discrediet had gebracht. Maar ik had haar graag zien lopen, ze is tenslotte niet schoner of minder schoon dan de overige deelneemsters. En de beste moet winnen, nietwaar?

Verder valt me de prestatiecurve van Michael Phelps op. Alwéér een wereldrecord, waar houdt dat op! En de manier waarop hij bij de persconferentie zat, beviel me niet. Net alsof hij iets te verbergen had, hij zat er heel gelaten bij, alsof alles al voor hem was geregeld, in medische zin (of verbeeld ik me dat maar).

Precies tegelijkertijd begint er in Georgië een oorlog, exact getimed tijdens het begin van de Spelen, zodat daar minder media aandacht voor is. En ook is het natuurlijk veel minder belangrijk dan doping, die oorlog. De media stelt zich tevreden met een verklaring van Poetin hier en een analysetje daar....

Tot zover het cynisme,

er viel natuurlijk ook veel te genieten!

De Nederlandsche Meiden hebben voor de ogen van President Bush, de gouden plak weggekaapt voor de neus van de Amerikaanse meiden!

En dat allemaal onder toeziend oog van Lex en Maxima, mooi!

POV

1 opmerking:

Anoniem zei

super leuk