07 augustus 2011

merkwaardige training

Opstaan om tien voor 9, hoofdpijn.
Ik had wat 'biologische wijn' gedronken, aannemend dat de ze daar dan geen nitriet in hebben gestopt. Maar helaas. Bij checken labeltje toch wel nitriet. En daar krijg ik hoofdpijn van. Zowel letterlijk als figuurlijk. Beste wijnboeren, waarom toch?!?!.

De loopgroeptraining. Toch maar gegaan, even de hoofdpijn eruit lopen. Totaal onvoorbereid ging ik erheen, benieuwd of er uberhaupt wel iemand zou komen opdagen, zo midden in de vakantie. En jawellll toch met ons tienen.

De training: 2 x (54321), pauze 1 resp 2 minuten. Terwijl ik de training toelichtte en zei dat de de tweede serie 'hard' mocht en dat dat dan een mooie voorbereiding op de 7 van 7huizen zou zijn, besefte ik dat dat ook op mij sloeg. Dus die serie ging hard, ik liep ergens tussen 16 en 17 km/u. Misschien nog wel harder want ik zat aardig stuk op het laatst (ik liep gewoon volgens principe 'knallen en kijken waar ik kapot ga', is ondanka alle theorieen toch gewoon erg lekker). Vreemd genoeg voelde ik bij hoog tempo de blessure nog minder dan bij laag tempo, heeft wrsch iets te maken met de hoeken waarme je loopt (bij hoge snelheid kom je 'hoger' neer of iets meer voor je lichaamszwaartepunt, waardoor er een ander hoek van mechanise belasting is, ja, zoiets zal het wel zijn).

Tijdens training nog iets over snel of langzaam starten. Hieronder ter illustratie een 800 meter waarin de winnaar elke 200meterstuk even snel liep (volkomen vlak). Kijk en geniet...



POV

Geen opmerkingen: