03 juli 2013

Op naar de 10k

Zondag 8k lopen (nog zere enkels, wat na een kilometertje lopen wat minder werd) niets geforceerd alleen langzaam lopen en vooral geen oefeningen doen. 's middags uiteraard nog fietsen 35k omdat de Tour begonnen is. Maandag 35k fietsen, omdat mijn enkels rust moesten hebben....

Vandaag bij inlopen de riskante oefeningen overgeslagen want wilde geen risico lopen... daarna 6x400 in gemiddeld 87, even benen losmaken voor de 10k van vrijdag. Tijdens de training bleken enkels helemaal pijnvrij dus dat is mooi. Ook mooi: in de avond voorbespreking wandelvakantie... 7 dagen met duizenden hoogtemeters, tot max bijna 3k hoog en het vooruitzicht op spectaculaire beelden, "nordwand Eiger"... nu al zin in, en als gunstig zij-effect natuurlijk ook dat het wandelen met bepakking een soort natuurlijke krachttraining is. Dus het blijkt ook keurig te voldoen als 'krachtblokje' in de marathonvoorbereiding...

Morgen op de baan, ik loop zelf denk ik even 1000 in 3.30 om de benen op spanning te houden voor de 10k van vrijdag. De voorbereiding is deze keer dus anders dan vorige week: nu blijf ik wat 'doortrainen' om de benen goed op spanning te houden. Heeft verder geen bijzondere reden, maar ik voel me 'sterk' (de 6x400 voelde vandaag als geen noemenswaardige inspanning), en dan is het juist wel lekker, wat tempo's.

POV

Geen opmerkingen: