03 augustus 2014

Heel fijn trainingsblokje

De afgelopen 6 dagen: 82 kilometer lopen.
En ook nog zowel vrijdag als zondag 40k gefietst.
Zodoende komt het Aeroob Equivalent op 114 km uit.

Zondag 22k gelopen, het was een beetje de vraag of 'de voet het zou houden', maar lijkt allemaal goed te zijn. Het lijkt belastbaar. Tijdens de 22k versnelde ik 2k in 8.50. Dit voelde dermate gemakkelijk dat ik ter plekke besloot dat 'rustige duurtraining zonder harde tempo's', de beste manier voor mij, voor deze trainingsperiode, is.
Maandag 16k,


De intensiteit zit nu in het fietsen... gisteravond 10k HF130 in 18.55, 10k HF140 in 18.08, beiden vette PR's. Dit komt deels omdat ik geprobeerd heb in de ideale windtunnel houding te fietsen.

Verder zit ik nu opeens te denken aan, misschien eens meedoen met een Duathlon. Standaard afstand 10-60-10, zou in bijvoorbeeld 39 - 1.48 - 40 moeten kunnen. Houd ik in achterhoofd. 

Ben erg tevreden over dit eerste blokje. Wel vrij veel, maar zie trainbaarheid.... ik heb waarschijnlijk 'een klein beetje talent', maar moet het hebben van 'hard trainen'. In de tabel is ook te zien dat voor het goed lopen van langere afstanden veel trainen essentieel is. Verder blijkt het hebben van een concreet doel toch wel erg essentieel te zijn. Eenmaal gecommit aan het doel hoef ik niet na te denken OF ik ga trainen. Gewoon simpelweg blokje tijd inplannen en trainen, niets is simpeler. Ook lijken benen prima te reageren op de training. Het is allemaal mentaal..... hoewel, nu dinsdag voelt alles moe. Rustdagje. Herkennen dat een rustdag nodig is en daar naar handelen is uiteraard ook een mentale vaardigheid.


POV


Geen opmerkingen: