01 augustus 2014

Fiets dingetjes

Een stukje Strava:

Fietstestje: 10km HF129 in 19.30, gemiddeld 1.57 bij 129, is op beste niveau dit jaar 10km HF139 in 18.50, gemiddeld 1.53 bij 139, ook rond beste niveau 8km HF149 in 14.14, gemiddeld 1.47 bij 149, prima Omdat mijn drempelhartslag ongeveer 156 is, kan ik naar verwachting 34.xx km in een uur halen. Misschien iets voor volgende week. De 34.xx is met mijn 5 jaar oude Bulls racefiets van 800 euro en 10 kg. Maar misschien ga ik proberen een lichte carbonfiets met platte wielen te bemachtigen. Volgens diverse blogjes zou ik dan 36 km/u moeten kunnen halen, en komt een 'all time PR' in zicht. Heb ooit 1.06.00 op de 40 km gereden. Zou dat dan nog kunnen!?! Vast wel, lees dit, met een simpel opzetstuurtje en omgekeerde zadelpen schijn ik gemakkelijk die 2 km/u te kunnen pakken. Verder de bandjes wat harder oppompen en fietshelm op en strakke kleding en zelfs de 37 km/u komt in zicht. Met nieuwe lichtere fiets en hoge bandjes is vervolgens de 38 te halen. Experiment: morgen of zondag met aangepaste positie fietsen en kijken wat snelheden zijn bij gelijkblijvende hartslag.... ach wat is hardlopen toch een eerlijke sport.

 Verder geen last van longen gehad. Dus uitbouwen die training!
Morgen een eerste wat langere rustige loop: 18 km duurloop

 POV


Geen opmerkingen: