26 november 2017

Nog even over die bitcoin

Ik zat mis... ik heb de speculatieve golf onderschat.

Het zal nog erger worden dan ik al dacht.

Zoals het er nu uit ziet zal de koers van de Bitcoin nog verder exploderen.

Er is een enorme blow-off aan de gang, een blow-off die volkomen irreëel is.

Bijvoorbeeld: de bitcoin forkt regelmatig. Normaal gesproken zou het afforken van een coin leiden tot het verlagen van de waarde van de bitcoin. Maar niets is minder waar:
- Bitcoin cash forkte af, zonder devaluatie, en is nu 1600 waard
- Bitcoin gold forkte af, zonder devaluatie, en is nu 400 waard
- Bitcoin Diamond forkte zomaar plotseling eergisteren af en is nu 700 waard

Totaal belachelijk dus. Maarja.

Het probleem is een beetje dat iedereen elkaar napraat. Het is allemaal fantastisch, groots, de uitvinding van de eeuw etc etc...

Ik denk dat we moeten wachten tot het kind met het waterhoofd uit zichzelf omvalt. Kan nog een tijdje duren.

POV

ps... nu ik dit schrijf staat de Bitcoin op 12.700 dollar.
Ja je leest het goed.
Jammer dat al deze "waarde" weer weggevaagd zal worden.
Het scenario is (ongeveer):

1) BitCoin gaat eerst nog omhoog: zolang er geld in stroomt zal het stijgen. Laten we zeggen tot 27800 dollar.
2) Daarna zit iedereen er in en klapt de val dicht.
3) In eerste instantie terug naar 15000, daarna naar 8000
4) Op dat punt denken veel mensen: volgens mij is de top geweest, laat ik eens winst nemen. Gevoed door geruchten dat een andere "munt" beter is (bijv Zcash)
5) Op 3000 aangeland: het staat nog altijd erg hoog. Winstnemen!
6) Op 400 a 600: een redelijke prijs. Maar BitCoin wordt overschaduwd door andere munten en niet meer gebruikt. Verkopen!
7) Het wordt een collectors item, ergens tussen de 0 en 10 dollar is de prijs. Je hebt er verder niets aan maar okee... Altijd leuk om een paar van die munten te bewaren voor het nageslacht.


Geen opmerkingen: