22 maart 2008

het plan moet omgegooid worden... bezinning

Tja

Deze week ging de training lekker, en vandaag dacht ik een lekkere testloop halve marathon rond de 1.22 te kunnen doen. Maar. Erg koud, harde wind, dat is nog tot daaraantoe. Wedstrijdschoentjes aan, en na enkele kilometers in de wedstrijd voelde ik al dat de kuiten dat niet leuk vonden. Ik heb al zo'n 3 weken iets last van mijn linkerkuit. Een soort kleine stijfheid, diep in de lange kuitspier (scholspier dacht ik), die soms niet aanwezig is (afgelopen dinsdag en donderdag), en soms opspeelt, zoals vandaag.

Na 6000 meter in 22.50 was ik nog niet echt moe, maar voelde ik wel de zware trainingsweek, en de kuit, en besloot mezelf niet alteveel meer in te spannen, geen risico's nemen, en heb rustiger uitgelopen tot aan 12 kilometer.

Ok verder geen probleem, maar nu tast ik wel in het duister, m.b.t. de marathon:
- hoe gaat die kuit zich houden? Ik laat het masseren, maar dat is misschien niet genoeg.
- hoe is de echte vorm? In de training is het allemaal prima, de resultaten zijn goed, gevoel in benen is meestal goed, maar een wedstrijd heb ik de laatste 3 maanden niet meer gelopen. 57.30 op de 15 is mijn laatste, overigens redelijk ontspannen, wedstrijdje.
- wat moet ik doen? Nog een testwedstrijdje? Of gewoon voorzichtig doortrainen en kuit goed verzorgen?

Het is voor mij niet erg belangrijk om die marathon HARD te lopen, ik wil liever fit en heel blijven, er ligt nog van alles moois in het verschiet (loopgek en buikema eruit lopen, ergens dit jaar, dat zijn de echte doelen). Ik wil ook niet enorm gaan stressen met moeilijke schema's om het maximale eruit te persen, want druk op werk/andere functie, allerlei persoonlijke dingen, etc etc. Dus. Gewoon trainen, misschien een testloopje, hoge verwachtingen laten varen. Geen probleem.

Om wat wijze woorden aan te halen "panta rei"

POV

1 opmerking:

Anoniem zei

Nix is zo veranderlijk als de vorm van de dag. Snel vergeten en de goede draad die je hebt weer oppakken. Komt goed, zeker weten.