26 april 2008

de uur-grens is weer bereikt

vandaag voor het eerst weer boven het uur, 62 minuten gelopen, in totaal 14 kilometer, hierin ook 10x500 in ongeveer 2.00, en voor de rest zo tegen de 13 km/uur gelopen. Lekker dus!

Komende woensdag ga ik waarschijnlijk 'hazen' om een aantal lopers naar de 42 a 43 minuten te loodsen in Norg. Voor mij is dat dan natuurlijk een ontspannen duurloopje (...), en de dag daarop zou ik de 4 mijl lopen.

Ergens heb ik nu het gevoel dat ik die wedstrijden weer eens wil bevéchten, niet te ontspannen meelopen maar tot het uiterste gaan. Hierdoor zal ik weer omgevormd worden tot echte wedstrijdloper.

...

even gebeld met Jacob Vos,
die heeft net Siddeburen gelopen, in 54.15 (10 mijl), nog beter dan ik gehoopt had! Is op weg naar Marathon Klazienaveen, op een volledig door mij bedacht schema. Zijn training gaat nu exact zoals ik het gedroomd heb: rustige tempo's (1000jes in 3.35 tempo meestal terwijl wedstrijden harder gaan, die 10mijl in 3.25/km tempo), 4x/week interval (inclusief de lange duurloop waarin ik ook altijd dingen als 15x1 minuut en 2x20 minuten marathontempo opneem), krachttraining. Hij is een echte wedstrijdloper.

Ikzelf train in principe op dezelfde manier, maar ben nog geen echte wedstrijdloper. Dat gaat veranderen.

POV

Geen opmerkingen: