20 mei 2013

geen zin periode duurt voort....

Vrijdag een traag worstelende 6 kilometer in 32 minuten ofzo, met benen die voelen als boomstammen.
Zaterdag een 7 kilometer met 2x500 meter op 'wedstrijdtempo', maar 2.05 per 500 meter was moeizaam. Ik meende te voelen dat de vermoeidheid wat aan het wegtrekken was... later op de dag nog een heleboel gewandeld, met de kids, lekker...

Vandaag: eerst 6 kilometer tijdens het training geven 's ochtends. Heel rustig lopen, maar niet echt frisse benen.

Toch maar naar Stadskanaal voor de 10k, want, je weet maar nooit met 'vorm', het kan er ook zomaar ineens zijn als je een wedstrijd loopt. Heb wel vaker dat soort dingen meegemaakt. Dus toch maar gestart. Maar het liep niet lekker, ik moest meteen uit voorzorg groep PI/JvdM laten gaan, liep niet echt gemakkelijk. Waar je normaal gesproken door alle adrenaline niets meer voelt en gewoon kan doorknallen, was dat nu niet zo. Benen voelden zwaar en werden steeds zwaarder, ademhaling moeilijker.... niet prettig. Ik ben op 4k in 14.59, uitgestapt. Een redelijke trainingsloop, schrijf ik in mijn dagboek.

POV

ps... waarom het zwaar aanvoelt, is niet te zeggen. Ik weet het niet. Alle trainingen tot vorige week maandag gingen goed, daarna voelde het zwaar. Uit trainingsliteratuur weet ik dat ieder mens op willekeurige momenten in zijn leven vaak diverse virusjes meedraagt, of er zijn andere onbekende invloeden. De 'energiebanen' in het lichaam stellen zichzelf in, misschien vindt er een of andere reset plaats. Kortom: er is vast wel een of andere 'reden' aan te wijzen waardoor alles moeilijk is, en het zal vast ook weer 'overgaan'. De Mensch is niet altijd slim genoeg om alles maar te kunnen analyseren. Beter is gewoon wachten. Het is natuurlijk ook niet 'erg' en zelfs niet ongewenst dat het even slecht gaat. Als je al je slechte perioden in je leven wilt omzeilen word je heel erg moe.

Nee.... gewoon even lekker doorbaggeren.


ps2... de afstand. Ik mat 2.73 km na 1 ronden van 400 + 2.33 km, en 5.04 km na twee ronden. Statistisch is de 'tien kilometer' van vandaag, 400+4x2.32 = 9680 meter lang.

Geen opmerkingen: