13 mei 2013

Meer training; voorbereiding op wedstrijd zondag

Komende zondag in stadskanaal een 10k.

Ik wil daar graag goed lopen.

Klein probleempje is dat ik in linkerheup 'iets' voel. Dat 'iets' is met name als ik skippings doe, of boven de 16 km/u loop, of mijn been zijwaarts beweeg. Er lijkt iets vast te zitten, misschien SI gewricht, of een onwillig piriformis spiertje. Achja we worden oud....

Zondagochted 12k gelopen met loopgroep, incl zo'n 3 kilometer 'climaxloop' van T13-15-16, wat gemakkelijk ging.... Later 's avonds nog 35 km vlot gefietst (T29). Dit laatste is expres, om zodoende een 'dubbele prikkel' te krijgen op 1 trainingsdag. Maar zoals gewoonlijk dit voorjaar, voel ik na afloop van de training geen vermoeidheid. Het is eigenlijk alleen TIJDENS de training dat ik mijn benen voel als het hard gaat....

Vandaag: een productief trainings- en trainersdagje.

De training: loopband, 2200 - 2600 - 1400 - 1000 - 800 meter, tempo 16.2 / 16.4 / 16.6 / 16.8 / 17,
ging erg goed en gemakkelijk. Veel power. Hartslag bleef binnen de perken, 152-158. De 'blessure' bleef op een pijn niveau van 3 steken. Mooi allemaal. Ook mentaal stelde het allemaal niets voor... daarna nog even meegedaan met de loopclinic, 5 km, men moest 5x7 minuten lopen  met 1'pauze,
En dan zondag: zou een masters PR moeten kunnen worden, 37.48... al dat voorspellen.... gewoon blanco erin.


POV

ps... dinsdagtraining. Erg langzaam 4 km gelopen. Stijve benen. Of wat is het goede woord? Gespannen benen? Moe? Niet moe, maar een soort leeg... zucht... er is geen echt woord voor. In elk geval rustig en wat rekken etc etc... wel jammer dat ik niet met de LA GA1 mee kon doen.

Geen opmerkingen: