25 juni 2013

nog meer rust

Na gisteren een rustige 8k in 39min, voelden benen goed.

Dus wilde trainen. Maar had pas om 21.00 tijd, en toen geen zin meer.

Hmm... eigenlijk ligt het anders. Ik had wel zin om te lopen (altijd eigenlijk) en zou zondermeer de LA training thuis hebben nagebootst met een 6x1000 a 3.40, maar ik was tegelijkertijd lichamelijk heel mooi in rust. Alles voelde goed en sterk en ik beeldde me in dat vandaag het lichaam zichzelf aan het repareren en opladen was voor komende zaterdag. En waarom dat mooie procesje verstoren. Voor een marathon neem ik ook meestal deze dagen rust.

En zo pak ik ook lekker wat voorsprong op al die lopers die denken dat het nog nodig is om vandaag 'de puntejs op de i te zetten' voor zaterdag. Ze zullen moe zijn en zware benen hebben.

POV

Geen opmerkingen: