23 april 2015

HIIT training

Gisteren een eerste echte onvervalste HIIT (High Intensity Interval Training) uitgevoerd.

Twee series van 12x(30 sec snel / 15 sec wandel).

De eerste serie deed ik vrij rustig aan, ca 14-15 km/uur (als trainer liep ik mee tussen de groep). 

De tweede serie gaf ik het fluitje aan een ander en ging zelf voluit: dit resulteerde in 30-sec tempo's van ongeveer 19 km/u en 15 sec rust (die in feite iets korter is omdat je na het fluitje nog 2 seconden bezig bent af te remmen). 

De resulterende grafiek:

Te zien is dat de hartslag nauwelijks de drempel: 155 aanraakt. Een gevolg van alle duurtraining: mijn 'systeem' is nog niet krachtig genoeg om hartslag echt hoog te krijgen. 

Ik wil uiteindelijk proberen naar 3x (13x30 sec / 15sec pauze) toe te werken, gewoon om eens te kijken hoe dat nou voelt, en wat het effect is. 

The day after: ik voel geen spierpijn ofzo van deze training, eerder een fris krachtig gevoel. 


POV

Geen opmerkingen: