28 maart 2016

De ontwikkelingen der enkel, en Butter

De enkel

Er zijn nog altijd ups en downs. 

Vorige week dinsdag liep ik een vrij goede vlotte training, ca 6x400 in 87, waarna de woensdag een 400je in 81. Allemaal nog niet echt keihard, maar weer meer belastbaar dan eerder.

De donderdag, vrijdag, zaterdag vervolgens weer lichte irritatie, kleine pijntjes, het gevoel dat ik niet eens soepel een korte duurloop kan doen. 
Vooral de zaterdag voelde ik van alles, onderin mijn kuit/enkel. Moeilijk uit te leggen, het lijkt soms alsof alle pezen/spieren moe zijn daar, of dat er iets in de enkel klem zit. 

Ik begon alweer te denken aan inroepen hulp UMCG: nu zou er dan toch echt een scan moeten komen. Dit is geen doen zo. Wanneer kan ik nu eindelijk weer eens enigsins fatsoenlijk trainen?!? (de afgelopen maanden-halfjaar, ik heb dan wel gelopen, maar echt TRAINEN is het niet te noemen. Trainen is voor mij toch altijd: grenzen verleggen, vermogen oprekken, harder gaan... qua lopen is het op dit moment alleen maar: soepel blijven en afwachten tot ik weer echt kan trainen).

Maar de zondagochtend! Het ging beter en ik liep 2x1000 op 4.10 tempo en nog wat minuutjes op T15, en dit voelde opeens weer solide, alsof enkel er goed tegen kon. In de middag nog een uur fietsen op 30 km/uur ongeveer en alles opeens soepel.

En vandaag: ja, alles op groen, geen zwelling etc, dus tempo's!
  • 1375 meter fietspad door Mensinghebos in 5.06! Omgerekend 16.2 km/u bij een hartslag van 155. Onwennig, al lange tijd niet zo lang zo hard gelopen.
  • 4x400 meter ca 1.27
  • 3x500 meter ca 1.48. Bij deze laatsten kreeg ik opeens een goed coordinatie gevoel / kaats in mijn benen. Slapende zenuwcellen worden gewekt. 
Totaal 4400 meter op tempo. Fijn... 


Butter

"dit is mijn leven, dit is wie ik ben"..... 
Mijn commentaar hierop: het kan niet,"dit is wie ik ben", dat hij alleen uit hardlopen bestaat. Elk mens is oneindig veel groter dan de activiteit waarmee hij toevallig bezig is. Je kan je 100% identificeren met je activiteit maar dan nog zegt dat niets. Het is slechts een activiteit. En als de activiteit afgelopen is volgt er een andere activiteit. En als je jezelf dan nog identificeert met de vorige, zul je ongelukkig zijn... tot je dit inziet en opeens afstand neemt, dan is het voorbij en ben je weer oneindig en gelukkig. 
"dat datgene wat je intens gelukkig maakt, dat je dat niet kan doen"..... 
Commentaar overbodig.... hij ervaart wat 90% der mensheid op gezette tijden ervaart. Goed. Karaktervormend.


POV

Geen opmerkingen: