27 februari 2007

een baantraining in de regen

en regen was het...

Na de superbenen van gisteren had ik nu een soort houten stokken als benen. Misschien kwam het ook wel door de regen...

Maar toch het een en ander gelopen: 2x1200 in 4.31, 4x1000 in gemiddeld 3.48, 3x800 in gemiddeld 3.00, dus alles zo om en nabij (of iets harder dan) het halvemarathontempo.

Uiteindelijk een niet te moeilijke training, omdat ik rustig aan deed.

Het leuke van trainen op de baan met kritische mede-atleten is dat ik weer eens opmerkingen over mijn loopstijl krijg. Moet iets minder 'zitten' en de voeten rechter naar voren zetten. En op zo'n baan zie je veel goede voorbeelden, zo kwam Adriënne Herzog me een paar keer voorbij in een lichtvoetige goed afgemaakte pas (ja hoe omschrijf je 'een goede techniek'), en dat beeld gebruik je vervolgens bij eigen versnellingen en dat werkt.

Ook een zere kuit, waar zou dat nu van komen....

POV

Geen opmerkingen: