07 november 2008

... en geen terugslag.

Ik verklaar mezelf al bijna genezen van deze lastige blessure. Mijn tips voor deze lies/buikspier blessure, in volgorde van belangrijkheid.

- krachtoefeningen, vooral voor ad- en abductoren, zijn heel belangrijk;
- genoeg geduld hebben met opbouw van kilometers;
- bekken oefeningen;
- rekoefeningen voor bovenbenen;
- buik/rugspier kracht oefeningen.

Het heeft ff geduurd, vier maanden, maar nu gaat het dan echt de goede kant op.

En ik heb nu vooral veel zin om eens een paar wedstrijdjes te lopen, de 10 in Peize zal de eerste snelle zijn... ik moet nog niet denken aan de 100 kilometer, sterker nog, ik weet op dit moment niet waarom ik dat doel eigenlijk gesteld heb, het moet een verstandsverbijstering zijn geweest. Maar, ik heb het wel gezegd dus er zal wel een waarheid achter zitten, wie weet.

Maar eerst maar es gewoon trainen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoop voor je dat je gelijk hebt. Gefeliciteerd.