27 november 2008

Om de verwarring wat te verminderen

Mijn berichtje over 'zware terugslag' was een half mislukte grap want velen dachten dat ik weer maanden teruggeworpen was in mijn herstel. Terwijl ik gewoon buikkrampen van het lachen kreeg van 'professionele-hulp-man'!







Laat ik hier dan een precieze beschrijving geven van mijn blessuretoestand:
- ik kan zo'n 50 km/week trainen inclusief voorzichtige snelheidstraining en een redelijke duurloop.
- als ik probeer meer dan 2 of 3 dagen achter elkaar te lopen raken liezen/beenheffers/iliopsoas nog altijd iets geirriteerd.
- alle niet-loop trainingen gaan voortreffelijk (kracht goed, wielrennen perfect).
- ik kan gewoon trainen en opbouwen naar korte wedstrijdjes (tot 10 km), en ik denk dat baanwedstrijden ook geen probleem zijn. Het enige probleem is dat lang achter elkaar lopen de zaak wat extra irriteert.

Wel was ik de afgelopen 2 weken wat slordig met rekoefeningen etc, en heb ik de afgelopen 4 dagen elke dag getraind (zondag heuveltjes/maandag10x400/dinsdag14kmrustig/woensdag 14 km incl langzame tempo's), waardoor ik vandaag wel een rustdag moet nemen.

Verder zit ik eigenlijk te wachten op een mooie dag van zo'n 12 graden met noordwestenwind. Dan kan ik even lekker naar Deventer fietsen (125 km), zou lekker zijn.

grt!
Paul

Geen opmerkingen: