12 december 2008

het wordt eentonig...

Donderdag,
terugfietsen van't werk, tralala... lekker rustig bij de weg, bij Peize even de groningerstraat overgestoken, verkeerslicht op rood maar wat dondert 't, er is in de verste verte geen auto te bekennen. Alleen zo'n 30 meter terug stond er een auto met iemand erin, stil langs de weg.

Bochtje om, en jawel... politie!
"Hallo"
"Hallo"
"weet u waarom we u aanhouden?"
"Nee" (je moet je altijd enigszins van de domme houden)
"U reed door rood!"
"O, zou best eens kunnen"
"En dat licht is niet te best, achter moet het rood zijn. U krijgt een bekeuring voor het door rood rijden, de verlichting zien we door de vingers"
"Okee" (ik wou bedankt zeggen maar we moeten niet gaan slijmen)
"Heeft u ook een verklaring dat u door rood reed? .... u hoeft niets te zeggen"
"Nou, er kwam niemand aan en ik had geen zin om voor niets te stoppen dus ik reed door"
"Dus u reed bewust door rood?"
"Ja. Het stoplicht is er om de mensen te helpen bij het verkeersregelen. Maar als er geen verkeer is heeft het stoplicht feitelijk geen functie dus kan je het gewoon logischerwijze negeren. Maar de wet is natuurlijk niet zo, die moet simpel genoeg geschreven zijn om door mensen zoals jullie uitgevoerd te kunnen worden" (bekeuring was toch al binnen en de verlichting was al door de vingers gezien dus....)
"O" (ik zag een vraagteken boven agent's hoofd opstijgen, mijn taktiek van verwarring had gewerkt).
"... ehh nou ja ik schrijf u de bekeuring, u kunt hem bij de post verwachten"

En daar ging ik weer. Geirriteerd omdat ik een stukje nieuws op mijn radio had gemist. Eenmaal thuis heb ik het geld weer terug verdiend met 'matched betting' (wil je meer info, mail me maar).



Verder donderdag een rustdag,
vandaag even 3x300 in 1.10-1.05-1.00 gelopen en sauna. Morgen ga ik waarschijnlijk 5000 meer lopen in Peize.


Paul

Geen opmerkingen: