28 december 2008

"Success and failure, the twin impostors"

Deze quote schoot me gisteren weer te binnen toen één van 'mijn' pupillen iets vroeg mbt succes in hardlopen.

Even zoekend/googlend:

Rudyard Kipling said it all: "If you can keep your head when all about you are losing theirs and blaming it on you. If you can meet with Triumph and Disaster and treat those two Impostors just the same; Yours is the Earth and everything that's in it."

Tot zover de quote, achterhaal de betekenis zelf maar.


Gisteren: de eerste 5 km van de halve van Blijham 'snel' gelopen, in 18.50. Met kilometers van 3.37/44/48/52/48, eindelijk weer eens een langer stuk achterelkaarhardgelopen. Het had wel wat harder gekund, als ik volledig voluit had gelopen was het misschien 18.20 of 18.30 geworden. Ik voelde niets(behalve vermoeidheid), en ook het uur daarna met uitlopen, meelopen met finishers, meer uitlopen, ging alles goed. Maar vandaag voelde ik als verlate reactie, mijn liezen wel degelijk!

Maar, een uur op de hometrainer, en alles is weer soepel. Het herstel gaat goed, ik ga gewoon door op de huidige manier: heel voorzichtig de intensiteit en omvang iets opvoeren, waarschijnlijk opbouwen richting een goede 3 of 5 km op de baan, met niet te omvangrijke trainingen. We zien wel.

POV

1 opmerking:

Anoniem zei

Eeen goed loop en fitnessjaar gewenst Paul!!