14 mei 2009

beste training van het jaar

Hoi,

Nadat het dinsdag allemaal nog moeizaam ging, nog een slaaptekortje, en ik mij met moeite door 1400-1200-1000 heen sleurde in 15.5 km/u bij de Groningse baantraining (ik moest mede master LB kansloos laten gaan),

ging het woensdag opeens erg goed.

Ik had tevoren een 600 meter parcoursje uitgezet in het Mensinghebos (1e boom aan linkerkant op lange rechte stuk tot laatste boom aan rechterkant voor de kruising is exakt 600 meter).

Daar werden alle loopgroep leden overheen gejaagd, ikzelf op kop want ik had zin in hard lopen. Al tijdens mijn inlopen bleek ik nauwelijks langzamer dan 13 km/u te kunnen, en het eerste 600je ging tot mijn grote verbazing in 1.59. Daarna volgden er nog 7, allemaal tussen de 1.58 en 2.06; waarvan sommigen met in het midden een korte pauze om te kijken naar de techniek van de andere lopers. Verder, helemaal geen last van wat voor blessure dan ook, een supergoed coordinatie gevoel, ja, de beste training van het jaar! Hardlopen zoals hardlopen bedoeld is.

POV

Geen opmerkingen: