05 december 2009

Hard trainen

Hoi,

Meestal is trainen heel consistent allemaal nuttige loopjes doen, soepel blijven, geen blessures oplopen, goed eten en op tijd naar bed (...)

Maar soms moet er HARDHEID in de training zitten.

Vandaag was zo'n dag. Ik heb al 2 a 3 weken, eigenlijk al sinds Leens en Amsterdam, geen 'zware training' meer gedaan. Wel allemaal o zo nuttige hadd-trainingen, donderdag nog 2x4000 loopband op 14.5-15.5 km/u en wat kracht.

Maar dan nu wilde ik 'iets langs en hards' doen. En dan, je kent het wel, 's ochtends, moet ik dit nu wel doen, is het niet veel verstandiger om een rustig duurloopje te doen, wie weet ben ik wel overtraind, de boog kan niet altijd gespannen zijn, ik heb (te) hard gewerkt en te laat opgebleven.

Maar dan komt het moment dat ik dat herken als 'vermijdingsgedrag'. En pak de tas in en richting sportschool / loopband.

Tempo 1: 6000 meter in 22.03, eindsnelheid/hartslag is 16.5 km/u, 160
Tempo 2: 4000 meter in 14.40, eindsnelheid/hartslag is 16.7 km/u, 161
Tempo 3: 2000 meter in 7.22, eindsnelheid/hf 16.9, 161

Qua hartslag/snelheid is dit ongeveer hetzelfde als bij een vergelijkbare training voor Amsterdam. Da's mooi, zeker omdat ik nog moe etc.. was. Verder was de 6000 het lastigst, omdat ik me weer moest instellen om vrij lang vrij hard te lopen. Die 4000 en 2000 gingen veel gemakkelijker, net of de coordinatie beter was en je 'erdoor' bent, de weerstand tegen ongemak verliest.

Geen opmerkingen: