29 augustus 2013

Verbetering

Langzaam maar zeker herstelt de blessure.
Rekken, rustig hardlopen, hard fietsen. Bij zo'n 12.5 km/uur voelt het nu vrijwel pijnloos. Er zit nog wel wat, maar bij het uitzwaaien onderbeen is er geen steek meer.

Vandaag een fietstraining gedaan met 6x4 minuten 'hard'. De eerste vier op hartslag 150, dit werd gemiddeld 34 km/uur, de laatste twee op hartslag 155 -> 35 km/uur. De rest op hartslag 130-135 zodat ik in totaal 40 kilometer in 1.16 fietste. Zeer goed 'resultaat', sterke benen. Na het fietsen nog 4k gelopen wat goed ging.

Ik ga opportunistisch meteen de looptraining weer opvoeren: morgen 13k, en als zaterdag geen reactie volgt, dan wat meer, 15 a 20 km. De lange duurloop zou dan dinsdag weer kunnen, denk ik.

POV


Vandaag/vrijdag: 12.5k gelopen. Dit ging beter dan de afgelopen 7 dagen. Ik kon 4x2000 in 9.30 lopen zonder problemen en met een lage hartslag van 126. Hier word ik totaal niet moe van, het is alleen maar hersteltraining... en meteen ook 's avonds nog 6.5, dit ging ook goed.

Verder is het natuurlijk lastig, ik 'lig achter' qua training. Nog wat last van achilles, en zou zondag de lange duur lukken. En daarna ook nog herstellen en de week daarop heel veel trainen.... oei. Ook is het gevoel van een snelle marathon nu 'weg', ik ben meer met herstellen bezig dan met een snelle tijd. Het lijkt allemaal 'mentaal zwaar' maar dat is het niet.
Dit is voor mij toch ook het mooie van marathontraining, het moet moeilijk en nauwelijks te doen zijn. Daar word je scherp van en zoek je mogelijjkheden die er eigenlijk niet zijn. Dat mentale: je moet je (denk ik) nooit laten ontmoedigen door wat voor gebeurtenis dan ook.... gewoon de goede weg vinden.

Geen opmerkingen: