02 maart 2017

Eerste enigszins normale training

Goedenavond,

Vanavond, na tien dagen rustig aan doen, een eerste opbouwtraining gedaan.

Nadat ik zondag, maandag, dinsdag wat rustig gefietst had en de harslag nog te hoog opliep en de voet te zeer deed om enige intensiteit te bereiken, en nadat ik gisteren training gaf (waarbij ik zelf niet meeliep maar wel af en toe wat oefeningen voordeed en toch wel een aantal meters rustig dribbelde...),
,
,
voelde ik me vandaag dan eindelijk 'normaal'. Beter dan alle tien dagen hiervoor. Een fitter gevoel. De voet is vrijwel weer van normale afmetingen.

Ik begon de training met 30 minuten fietsen, 200 watt. Hierbij bleek hartslag op 125 te blijven steken, een mooie lage waarde (10 slagen boven mijn topvorm hartslag maar 10 slagen lager dan de voorgaande dagen). Ook wat hoger wattage gefietst en dit voelde goed.

Daarna proberen te lopen. Dit lukte nog niet. voelde wat onwennig en moeilijk terwijl ik maar 8 km/uur liep. Laat maar.

En wat kracht: eigenlijk gemakkelijk een aantal x 8x optrekken en wat andere dingetjes.

...

Nu afwachten: voel ik me morgen ook goed of komt er een terugslag. Als ik me goed voel ga ik het snel opbouwen: blokken trainingen op de fiets, wat krachttraining, en in het weekend misschien kort wat lopen, en zwemmen.

FIJN om me weer goed te voelen!!!!!!!!!!!!!

POV

ps... antibiotica: mee gestopt ondanks doktersadvies om nog t/m morgen ermee door te gaan (de doorslag gaf het zinnetje dat ze zei: "kijk ook zelf maar hoe het gaat, je kan stoppen als alles er goed uitziet"...??? Dit is erg vaag. Of het moet nog (gebaseerd op solide argumenten) of het hoeft niet meer.. of???. Enfin. Er was dus een onderzoekje waaruit bleek dat 5 dagen antibiotica hetzelfde effect heeft als 10 dagen, dus daarop gebaseerd voel ik me veilig genoeg. Bij terugslag zien we dan wel weer.

Geen opmerkingen: