05 maart 2017

Jeej!! Herstel zet door

Dag allemaal,

Een zware infectie, antibiotica....

Hoe hiervan te herstellen.... Als ik het aan anderen vraag krijg ik heel voorzichtige adviezen, van 3 weken nietsdoen tot heeeel rustig opbouwen.

Maar: ik bouw het nu vooral SNEL op, en krijg hier en daar toch wat blikken van "waar ben je mee bezig".

Enfin... de opbouw dus:

  • Donderdag hometrainer 40' 200 watt met een hartslag die nog 10 slagen te hoog is.
  • Vrijdag 35' 200-240 watt met een hartslag die nog 7 slagen te hoog is.
  • Zaterdagochtend EERSTE DUURLOOPJE 5 km. Ik kreeg na 4K last van mijn voet, en dan vooral van de plek van de oude enkelblessure. Even stoppen, en nog een kilometertje doorharken. 
  • Zaterdagmiddag: 25k op 30 km/uur fietsen. In mijn enthousiasme ging ik vrij hard, op racefiets met zachte bandjes. De hartslag was gemiddeld 142, eigelijk veel te hoog.... oei zouden de critici dan toch gelijk hebben? 
  • Zondagochtend: 6 kilometer cross training, ik liep heel rustig met alles mee.... Geen last, maar wel wat zere huid op mijn voet, omdat de oude huid vervelt en eraf valt en nieuwe huid erg dun is. 
  • Zondagmiddag: 25k op 30 km/uur. Dit keer op harde bandjes. En, belangrijker, mijn hartslag gemiddeld 131, vrijwel normale waarden, misschien nog 4 slagen te hoog. 
Conclusie: het herstel zet door. 

Ook het gevoel: ik voelde me 4 dagen enorm ziek, daarna 2 dagen '50%', toen 2 dagen 60%, en vanaf woensdag t/m zaterdag 70%. Maar vandaag: 90%!

POV

Geen opmerkingen: