06 mei 2007

4 mijl in groningen!

De ochtendtraining met de loopgroep: veel oefeningen, wat techniekloopjes, 10x2 minuten waarbij ik soms voorop, soms in het midden, soms achteraan, liep.

Later op de dag nog 8 kilometer met daarvan 3000 in 13.00 en 5000 in 20.15. De laatste geheel met tegenwind en HF150, ging goed, soepel.

Over 2 weken blijkt er, zo attendeerde loopgek mij erop, een '4 mijl' te zijn tijdens de halve marathon van groningen. Die 4 mijl is volgens de site 6.67 kilometer (dus niet echt 4 mijl), en volgens een andere pagina van dezelfe site "exact" 6.440 meter (dus ook niet 4 mijl). Maar het is natuurlijk wel een mooie gelegenheid om mijn revanche op loopgek te halen...

POV

2 opmerkingen:

Anoniem zei

dag,

ik ben bijna 50, drukke baan en buik. Ik sport niet en zoek een groep waarin ik kan hardlopen, ik ben geen einzelganger dus alleen lopen is niks voor mij. Begeleiding erbij, prima! Ik wil dan tzt. meedoen aan de 4 mijl.
Heeft u zoiets of kent u zoiets? Het liefst niet met jonkies alleen.
dries.koster@inter.nl.net
Dries Koster

paul oude vrielink zei

Beste Dries,

Het is wel wat kort dag allemaal... De 4 mijl start over 2 uur. Maar wie weet, je zou nog een startbewijs kunnen kopen op de zwarte markt.

ff serieus
Er is een loopgroep in Roden. Deze traint op woensdag 20.00 en zondag 09.30. De zondaggroep is een lager-niveau groep dan woensdag, en je kan er meetrainen zodra je (zelf) hebt opgebouwd naar 20 minuten in rustig tempo (hoeft niet harder dan 10 km/u) hardlopen.

Zie ook www.loopgroeproden.nl