28 augustus 2007

hardlopers

Groningen, september 1989
Wedstrijd: 'nacht van groningen', 21 kilometer
Ik sta op de eerste startrij. Ik zal een poging doen onder de 1.20 te lopen.
Hee, daar hebben we Menno Fritsma, een dertiger al, maar heel taai. En natuurlijk Henk Olijve, bekend om zijn snelle start. Ook de al snelle Jacob Vos is van de partij, hij zal om een van de topposities strijden. Een jonge Joost Wessels staat langs de kant, twijfelend of hij volgend jaar dan toch zal deelnemen. Bam. Startschot. Olijve rondt als eerste de bocht, Vos erachteraan. Ik heb een slechte wedstrijd, niet helemaal in vorm.

Groningen, augustus 2007
Bommenberendloop
Ik sta op de eerste startrij, in een poging om rond de 1.22 te lopen. Ik kijk om me heen, probeer een dertiger te ontwaren in de massa grijze koppen. Vergeefs. Maar wel kruipt Menno Fritsma als laatste onder het startlint door, en stelt zich op naast mij en voor Henk Olijve. Jacob Vos staat naast mij, hij zal om een van de ereplaatsen strijden. Joost Wessels is van de partij en zal hard gaan. Bam. Startschot. Duizenden piepjes.
Olijve als eerste door de bocht, Vos erachteraan.
Ik loop de eerste 10 kilometer redelijk in 38.10, maar weinig macht in de benen en opkomende bijna-kramp in kuiten dwingen mij in een langzamer tempo. Na lange stukken alleen tegen de wind in lopen en steeds voorzichtiger lopen, kom ik in 1.23.40 binnen. 't is net goed gegaan: de kuiten zijn heel gebleven...

Ok tijd voor een wijntje. Is goed tegen spierpijn.
Tot de volgende training.
POV

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat ik moet snappen dat die 1.23.40 dit jaar is, en niet in 2006?
Weer een mooi begin , harder komt nog wel.

Ps ook leuk: Op de SBS-site zag ik dat de 1e editie in 1967 werd gewonnen door Rudi Mol in 1.08 En nu 40 jaar later stond hij ook weer aan de start, en haalde de finish.

paul oude vrielink zei

oh ja... ff 2007 van gemaakt,
moet de moeheid zijn geweest.
De wedstrijd kwam op het juiste moment, even een goed contact met de harde werkelijkheid