20 augustus 2007

Opeens is er een nieuwe fase aangebroken

De afgelopen weken heb ik zo'n 80 kilometer per week gelopen, met heel veel kwalitatief goed aeroob werk hierin, zie eerdere berichtjes, en ik kon het goed verdragen. Nooit spierpijn, nooit moe gevoel, zelfs na de zware 8x1000 trainingen altijd goed hersteld. Tot nu toe, de laatste 4-5 weken, heb ik expres geen scherpere training gedaan omdat ik gewoon een zo goed mogelijke aerobe fase wou hebben. Hoe breder deze basis hoe hoger de piek die je er op kan bouwen.

En nu dan, is de piekfase aangebroken. Vrij plotseling eigenlijk, ik twijfelde vandaag of ik ging lopen. Gisteren alleen 's ochtends gelopen, en 's avonds een blokje krachttraining gedaan. Vandaag ging ik dan toch maar trainen, met het vage gevoel ' een paar snelle 200jes' te lopen.

En ja! Vanaf de eerste stap had ik macht, souplese, en ik trainde: 10x200, 30 sec pauze in gemiddeld 39.4, daarna 2x1000 ' halvemarathontempo' in 3.47, en nog eens 10x200 in gemiddeld 38.3 (pauze 50sec). Na afloop voelde het goed, alsof ik net de warming op achter de rug had. En opeens ga je fantaseren ' die1000jes voelden heel soepel, dat kan ik toch zeker wel de eerste 10 van de halve volhouden', er is misschien wel iets goeds mogelijk...

POV

Geen opmerkingen: