11 april 2010

2.58.48

een 45+ PR, ok,

Ik ben heel tevreden; de trainer in mij is niet helemaal 100%tevreden.
Ik wel, omdat ik op de been ben gebleven, niet uitgestapt, toch weer een sub 3 uur en een marathon is gewoon een bitch. En was een heel mooi dagje;

De trainer in mij vraagt zich af waarom het niet helemaal goed uitkwam, de voorbereiding. Hij heeft het gevoel dat mijn bovenbenen al aan het begin van de marathon wat 'stijf' waren. Ik denk dat dat komt omdat ik van de afgelopen 6 dagen er 5 niet of vrijwel niet heb gelopen en mijn benen 'teveel' waren opgeladen.
Het rusten was ook niet helemaal gepland, ik wilde eigenlijk wat meer lopen maar een dreigende achillespeesblessre deed mij besluiten te rusten.

De analyse is ook een interessant onderdeel van de training.

De marathon zelf leek behoorlijk veel op die van twee jaar geleden, qua verloop: de eerste 15-20 km ok, al vrij snel wat last van spierpijn (toen kuiten, nu bovenbenen), en steeds lastiger om tempo te houden. Toen was het erger dan nu omdat ik toen per se onder de 3 uur wou komen en dat pijn deed; nu kwam ik iets gemakkelijker onder de 2.59.

Tussentijden: zie de rotterdam marathon site.

3 opmerkingen:

Flying Dutchman zei

Gefeliciteerd zeg!
Ik zal over 19 dagen meteen tekenen, voor een tijd die een uur langer is (3:58:48 uur).
Op het gebied van de marathon ben ik dan nog een echt groentje :-)
Misschien moet ik voor de eerste marathon geen tijd zetten, en slechts op gevoel lopen. Ik weet het echt nog niet....

paul oude vrielink zei

Gewoon op een 4 uur schema lopen, en na 2 uur blijkt wel of het goed gaat of dat je een tandje terug moet.
In elk geval genieten! Het is al niet velen gegeven uberhaupt (waar zit die verd... umlaut precies) zo'n end te kunnen lopen.

POV

Bert Bakker zei

Ik heb nu voor mijzelf en de mensen die voor mij aan de kant staan een tijdsschema opgesteld, die mij naar deze tijd zou moeten brengen. Vooropgesteld natuurlijk, dat de omstandigheden optimaal zijn (niet te veel wind, niet te warm)