21 april 2010

Snelheid? Snelheid!

Een bijzondere training weer.

Ik had mijn loopgroep wijsgemaakt dat we nu een 'snelheidsblokje' beginnen. En vanavond bestond dat uit 1200-8x200-1000. Want, als je veel duurtraining en (halve) marathon hebt gelopen is het verstandig om een ander accent te leggen en beenkracht op te bouwen, snelheidstraining te doen. Door alle duurtraining zijn spieren al zodanig aangepast dat ze eventueel melkzuur en afvalstoffen efficient verwijderen, en er is dus ruimte over om goed te reageren op een sneller type training.

Zogezegdzogedaan,

De 1200. Superveteraan GvdL liep voor mij uit in 4.06 en ik liep 4.18, zonder problemen.

De 8x20. Superveteraan GvdL liep voor mij uit, alles in 33-34, en ik liep alles in 34-39 en het voelde, bij mij althans, heel soepel. Macht en uitgerust gevoel.

De 1000. Ik wisselde kop over kop met superveteraan GvdL en na 2.39 op de 800 liep ik 3.17. Maar GvdL perste er een 3.16 uit.

GvdL kan linea recta in de masters competitie ploeg worden geschoven. L.B., is er nog een plekje vrij op de 1500?


Ikzelf was blij met het enorm goede herstel na de marathon en het enige wat een probleem zou kunnen worden zijn vervelende blessures als liesklachten en zo. Daarom nu een dag of vier geen snelheid om de kat niet op het spek te binden.

Verder schijnt er nog een foto van mij 'ergens' op een of andere site te bestaan
waar ik incl. ponytail op sta. Maar kan hem niet vinden.

En oh ja de loopgroep liep ook nog een honderdje:



POV

Geen opmerkingen: