25 oktober 2011

okee dan

Sommige mensen in deze wereld geloven te veel, anderen weer te weinig.

Niet dat ik me daar wat van aantrek, dat moet de mensch zelf weten.

Maar, vanavond, bij mijn eerste clubtraining na de halve marathon Amsterdam waar ik een toch enigszins verrassende 1.23.04 liep, verrassend gezien mijn belabberde wedstrijdresultaten de laatste anderhalf jaar, meende ik (ik kan me vergissen) toch hier en daar enige twijfel te bespeuren. Want, geen chip, waar is het bewijs.

Hier: rond 1.24.21 kom ik door. Die man met dat baardje, ja. Speciaal gekweekt om te kunnen worden onderscheiden in dit soort twijfel gevallen. En als men klikt op de 'start', dan is na ongeveer 10x doorklikken op rechterpijltje ook een man met baard te zien, die na ongeveer 01.20 door het beeld schuift, helemaal rechts ja

Ik liep samen met nummer 17172:



Moge dit voldoende zijn om mij op te nemen in de eeuwige lijsten....

... even wachten... ik hoorde een of ander geluidje... het klonk als "kraaa"... zelfs drie keer achter elkaar... ja....

EN, dan de training vanavond. Het programma was simpel, 4-3-2-2-3-4 rondje, pauze 1.15 minuut (200 meter) in halvemarathontempo. Ik had helaas geen horloge bij me zodat ik wel moest aanhaken bij een groepje om mijn tijd te weten. Ik koos voor de snelle groep want de langzame groep ging me te langzaam. Voor een man in vorm is e.e.a. al snel te langzaam. Dus de snelle groep (toevallig was dit ook de groep twijfelaars dus kwam mooi uit).

Tijden: 6.04 / 4.33 / 2.58 / 2.58 / 4.31 / 5.59, een mooie bijna 16 km/u training, waarbij ik eigenlijk alleen maar heb lopen genieten, van goede benen, het mooie weer, de binnengetankte zuurstof, en de uitgebannen twijfel.

POV

ps. Mensen die teveel geloven: bijv in het hiernamaals, in hemel en hel. Want, wat is de relevantie eigenlijk. Als het bestaat, dan zien we dat dan wel. Als het niet bestaat dan niet. Geen noodzaak tot geloven. Bovendien leidt geloven niet tot het waar worden van iets. Want dan zou alle ellende allang de wereld uit zijn geloofd. Leuk dat iemand over water kan lopen. Maar hoe zit het met ...vul in...

pps. Ik zoek een 'snelle 10' ergens rond begin december.

3 opmerkingen:

Loopgek zei

Wie twijfelt er nou aan jou? En 1.23.04 is toch niet zo verrassend, in potentie kun je nogsteeds veel harder. When you at least expect it, expect the unexpected!
Snelle 10km: Er is hier een saaie 10km polderloop. Recht toe recht aan, alleen niet veel tegenstand. Sint Nicolaasloop in Bunschoten op 3 dec. Bier in Amersfoort staat klaar, evt ook de avond ervoor incl slaapplek.

POV zei

Ha!

Je hebt er vertrouwen in, net als ik (ik behoor niet tot de twijfelaars). Er zijn veel snellere tijden mogelijk maar blabla.. ouder worden.. motivatie.. drukdruk..

Dank voor aanbod, ik overweeg het (e.e.a. afh van planningstechnisch / sinterklaas). Het bier lokt. Ik laat het weten.

Loopgek zei

Ik hoor het wel. Bier drinken en ouwehoeren over hoe hard we zouden moeten kunnen lopen, iets mooiers is er niet ;-)

Overigens is er 10 dec ook nog de koude polderloop in Nijkerk 10km, net als de week ervoor saaie snelle polderloop. Opties genoeg!