10 november 2011

IJzer

Gisteren ging het verdacht goed, het fietsen in sportcentrum.

Een 20km-testje met HF140, kon ik voor het eerst op stand 16 trappen, voor een totaaltijd van 22.25, een PR met een halve minuut.
En het 30sec in 30sec out testje van in totaal 20 km, kwam op 21.20, ook een PR met 20 seconden en een max hartslag van 160.

Betere waarden heb ik dit jaar (en de jaren daarvoor) nog niet gezien op deze tests.

Hoe kan dat!

Ik schrijf alles toe aan de ijzerpilletjes die ik sinds dit voorjaar neem. 1x daags 10 milligram, stelt niet veel voor, maar vult waarschijnlijk net een cruciaal tekort aan. En vervult een placebo effect. Als ik een beetje te hard ga denk ik 'ach de ijzer zal me redden' en alleen door die relaxdheid al zal ik beter herstellen.

Verder even rustig aan wat na het kopen van nieuwe schoenen op een of andere manier toch weer wat last van enkel, de 'blessure' is nog in beginstadium. Dus preventief wat rustig aan doen, op vlak asfalt lopen, wat fietsen etc...

POV

Geen opmerkingen: