23 juni 2012

appingedam?

Vandaag een rustige 9 km gelopen (gisteren rust).
Het leek alsof ik achteruitliep zo slecht ging het.
Maar dat is in wedstrijdperioden een bekend verschijnsel: hoge pieken, diepe dalen.
Afgezien van dat subjectieve slechte gevoel is er niets aan de hand: geen blessures, sterk gevoel, agressief loopgevoel ('tja wat is dat, lastig uit te leggen, een soort zin in wedstrijden en zin in pijn lijden').

Planningstechnisch lijkt het opeens mogelijk te kiezen uit 2 (TWEE!) 10km wedstrijden:
zaterdagavond 19.45 Stadsloop Appingedam, ik zie veel asfalt op de website dus dat zit goed. En het lijkt ook een niet al te warme dag te worden.
maandagavond 19.30 Onstwedde, iets minder asfalt, iets warmer, een mooie uitwijkmogelijkheid, concurrentie van JacobV, die door mij volledig geprepareerd is met een serie 'billat' trainingen.

Het volgende scenario: begin deze week nog veel en hard trainen, dan drie dagen relatieve rust + bieten, dan zaterdag lopen en als het al goed gaat doorgaan, als de vorm nog niet top is, uitstappen en de maandag lopen. Dit werkte een paar weken geleden in De Nacht van Groningen / Gieten bijzonder goed. Het neemt ook mentale druk weg. Het 'hoeft niet per se goed te gaan' in A'dam, er is een escape.

Dinsdag eerst nog een mooie 3x2100 meter trainen. Per 2100 meter (600 T10, 450Thm, 600 T10, 450 Thm, 2.10-1.45-2.10-1.45).

Dit wordt qua lopen in elk geval een mooie week....

POV

ps1... zondag een kilometer of 8 gelopen incl wat rustige minuutjes. Was nog wat moe in benen. Verder had ik nog plan om 's avonds ook nog wat te lopen 'voor de omvang'. Maar net op tijd bedacht ik me dat ik 'rust moet pakken' ivm de komende wedstrijden.

Geen opmerkingen: