02 november 2012

een paar dingetjes

1) mijn vorige blog over aerobe basis, handleiding, blijkt erg goed gelezen te worden. Al 38 x aangeklikt, waarschijnlijk komt dit door de interessante titel. Daarom vandaag een saaie titel gekozen, eens kijken waar dit experimentje dan toe leidt. Overigens, de blog zal verwerkt worden in het volgende loopgroep roden schema.

2) sinds de halve marathon twee weken geleden, lijken mijn duurloopjes in een andere versnelling te gaan: waar voorheen 5.00 per km mjin snelheid was, is het nu structureel 4.40 per km. Dit komt omdat mijn benen "erg sterk aanvoelen", en dat traint gewoon lekker.

3) ik zit in een kleine motivatiedip: heb meer zin in zitten, bier drinken, nietsdoen, wat lezen, en meer leuke dingen. Maar "ik heb nu eenmaal goede benen" en dus toch maar lopen. Eenmaal buiten, is het best wel lekker.

4) donderdag clubtraining en zelf lopen, totaal 14 km. Vandaag 11 km in 51'. Morgen ga ik denk ik mijn eigen aerobe basis uitbreiden met 2x5k op HF 140 en 150.

5) ALLEMAAL SUCCES IN DE BERENLOOP!!!!!!!!!!!!!!

POV

ps.. ad 4) Slechts 6 km rustig gelopen. Want: ik voel mijn liezen, dezelfde pijn die me een paar jaar geleden lang aan de kant hield. Oorzaak is misschien de halve marathon, in combinatie met de krachtoefeningen. Die de zaak te strak hebben getrokken, en in combinatie met goede benen waardoor ik iets te snel de duurlopen deed, irriteert dat wat pezen hier en daar. Dus even rustig aan, geen kracht, rustig lopen, wat fietsen, en bekijken hoe het gaat.

Geen opmerkingen: