27 november 2012

Miraculeus herstel, dank....

aan Wim v Houtert, die me vorig jaar de truc leerde om een gevoelige enkel los te maken: gisteravond na de fietstraining, zo'n 15 minuten voet ontspannen laten hangen en licht losschudden vanuit hiel, proberen die paar pezen die langs en door de voeten lopen, 'los te knakken', en zowaar na enkele minuten knakte er iets en voelde het soepeler.

Vanochtend zonder enige pijn opgestaan, en pas 's avonds besloten naar de training te gaan nadat een 30 meter jog zonder enig probleem verliep.

Baantraining ging lekker, in totaal 6.2 km op zo'n 3.47/km gemiddeld, in diverse intervallen. Voelde nog vermoeidheid van de 24k van zaterdag.

Een gedenkwaardige training trouwens vanwege:
- Weddenschap met PI: wie is snelste in Blijham. Krat bier. Ik zie kansen want de feestdagen hebben normaliter wel vat op de conditie van PI (althans, vroeger was dat in elk geval zo en gewoonten verdwijnen nooit helemaal)
- Er werdt mij gevraagd vlak voor de start van de 800-1200-1600-1600-1200-800 (waarvan ik wegens toiletbezoek 1000 meter miste) die in halve marathontempo zouden moeten gaan: "En POV, wat wordt het tempo, je echte halvemarathontempo of je OPSCHEP halvemarathontempo". Hoewel ik deze term nog nooit gehoord had antwoordde ik onbewogen: "eerste helft normaal, en als de enkel het houdt dan tweede helft opscheptempo".

Okee... nu dus even goed aan de bak. Vele kilometers lopen, vele ijzertabletten eten, goed rusten, ...

POV

Geen opmerkingen: