09 december 2012

Waarom eigenlijk trainen?

Het 'probleem' is: nu, hier, is alles perfect. De wereld is op een verbijsterend mooie manier in elkaar geknutseld.

Er is niets te doen.
Ohja... even de vis voeren.. even een schema'tje tikken.. even eten maken, huis opruimen..
en ohja even tv kijken... even een droom achterna gaan. Even whatsappen, even een planning maken. Wat voor het werk uitzoeken...

maar verder is er niets te doen. Datwilzeggen... wat er verder nog te doen is gebeurt al. Het hart klopt, miljoenen mensen om ons heen houden ons in stand (of hoe denk je anders, dat de albert heijn vol produkten komt te liggen). Het regent... zelfs mijn auto wordt schoon gewassen. Zoals ik al zei... verbijsterend mooi.

En dan opeens "moet" er getraind worden...  De hele week al moet er getraind worden: woensdag 18km incl wat 800jes T13-14 eentje T16.5, donderdag 18km incl 5x1'T17 en 3x2300m T14-15, zaterdag 7km, vanochtend 7 km. Vanmiddag 'moet' ik nog een lange duurloop, bouwsteen 002 marathon, doen.

Dat gemoet komt vanwege verzonnen doelen... marathon rotterdam, krat bier, 'ik moet in vorm zijn'. Verhalen, schema's.

Vraag: stel je had beperkt geheugenverlies. Je bent je schema's en trainingsvoornemens op een of andere manier 'vergeten', je bent vergeten dat je een hardloper bent. Wat zou je dan doen ipv lopen, op dit moment?

POV

ps.. Mijn duurloop van 20 km werd ingekort tot 12, want: rond 3 uur zondagmiddag was er niets aan de hand, starten met duurloop, geen dreigende buien. Maar na 6 soepele kilometers (26.30) regende ik opeens totaal nat, en kon toen niet verder. Terug, 6 hele koude en natte kilometers....

ps2.. Daarna mjin jaarlijkse bezoek aan de buurvrouw. Ze is bjina 80 en ik moet dan de kerstboom van zolder halen. Ik krijg dan als beloning altijd 2 port, en die hakken er behoorlijk in als je net 12 km gelopen hebt. We hebben ons gestort op de Volkskrant puzzel... twee opgaven alvast opgelost, die van de boomblaadjes (er zijn in elk geval 2 bomen in nederland met exact hetzelfde aantal blaadjes. Want: een gemiddelde boom heeft zo'n 200000 bladeren. En er zijn naar schatting 1000x zoveel bomen in nederland. Dus logischerwijze zijn er vele bomen met hetzelfde aantal bladeren). En die met schaatsen .... afzetpunt...

Geen opmerkingen: