25 februari 2013

Ik weet dat ik niets weet.....

ook weer van Wittgenstein, vast wel.


Okee.

Nu ter zake. Vandaag een soort herstel-omvang training gedaan: telkens 15' fietsen en 3 km hardlopen, zodat ik op een Aeroob Equivalent van 19 kilometer uit kwam waarvan 9 hardlopen (circa 13 km/uur op loopband op nieuwe tarther's).
Het goede nieuws is dat ik eigenlijk voor het eerst na 9 dagen, weer eens een 'okee' gevoel in mij benen had. Vrijwel geen pijn meer. Het overige nieuws (ik weiger het woord 'slecht' te gebruiken omdat je met dat soort woorden voordat je het weet in een foute stemming terecht komt) is dat de conditie wel is teruggezakt, althans de hartslag was minstens 10 slagen hoger bij vergelijkbare inspanning.

Nog wat nagedacht over oorzaken. Ik heb/had ook gevoelige knieen, en het kan zijn dat bovenbeenspieren zich wat anders zijn gaan spannen om de belasting op knieen te veranderen. Die knieen, dat kwam ook door de kou. Achteraf was de duurloop van 30k bij -6 graden en harde wind, ook eerder slecht dan goed voor knieen. Allemaal redenen om Amsterdam achter de hand te houden als uitwijk, mocht het in Rotterdam niet helemaal goed uitkomen. Ach die mooie zomer, laat maar komen, om 10 uur 's avonds op terrasje Pompstee bij 28 graden....


POV

ps.. over dat weten en niet weten. Alles wat wij 'weten' bestaat volgens mij uit interpretatie, herinterpretatie, her-her interpretatie van 'alles om ons heen'. Het doel van dingen weten is overleven. Kennis is denkbeeldige waarneming. Direkte interpretatie 'hee dit is...koud en.. nat en hard en... dit is ....een flesje bier!' of indirekt 'zeg heb je gehoord bij de AH is het bier in de aanbieding', of zeer zeer indirekt 'wij hebben een kerk gesticht die tot doel heeft de biergoden te pleasen zodat de aanvoer naar de AH gegarandeerd blijft'. Allemaal overleving.

Blessure kennis dient ter overleving van de hardloper.

Geen opmerkingen: