09 juli 2015

Fietsen prima, lopen bagger

Eigenlijk gaat dus alles naar wens...

Hardlopen

Na mijn goede HIIT van 2 weken geleden (13x300 in 58 sec), liep ik vorige week nog een 8x200 in 35.5, en daarmee is al het goede dan ook meteen gezegd. Want de overige trainingen gaan harkend, langzaam, stijf, moeilijk, traag.
Het 1000je testloopje van gisteren heb ik niet gedaan. Heb gehaast naar 4.20 en 4.00 (wat overigens heel gemakkelijk ging), en nog een 600je in 2.07 waarna ik geen zin meer had.

Bij hardlopen lijkt het bij mij als volgt te gaan: zodra ik 70+ km/week loop met enkele langere vlotte duurlopen, ben ik meteen weer 'in vorm'. Deze wetenschap ga ik gebruiken vanaf half augustus: door dan even wat meer te lopen zou ik opeens in de Run van Winschoten een goede 10 kunnen lopen (net zoals vorig jaar).

Wielrennen

Nadat in de afgelopen 2 weken zo'n 8 fietstrainingen, waarvan een paar met grote stukken 31-32+ km/uur, lijk ik in fietsvorm te komen. Want vandaag een HIITje op hometrainer gedaan. De klassieker: 3x10x0.30/0.15. Ik stak hem iets minder agressief in, ik wilde mezelf niet helemaal opbranden, maar ging toch goed. Gemiddeld 171 kcal per 10 minuten met gemiddelde HF van 153 (mijn PR is 174 met HF158). Waarschijnlijk heb ik dus genoeg macht om dat PR te breken, maar belangrijker was dat het gewoon goed ging.

Als komend weekend nog een "bevestiging van de vorm" met een 40km tijdritje in 33 km/uur, dan zou dat heel erg fijn zijn. Dan hoef ik slechts nog een weekje rustig aan te doen en dan de Alpe'd Huez op.
EVENTUEEL de dinsdag nog eenzelfde HIIT, om te wennen aan het melkzuur dat ongetwijfeld zal ontstaan als ik HARD de Alpe d'huez op rijd.

Rust

Want ben aan vakantie toe.
Al dat werken, zorgen, stukjes schrijven, schema's verzinnen, 'alert zijn', ergens word ik er toch wel wat moe van.
Van leven word je moe. Kon ik maar een keer gewoon twee weken niets doen. Uitslapen, koffie zetten, nietsdoen, in de zon zitten, beetje wandelen, wat lezen, lang slapen, ....

Hartslag

Ohja die hartslag: deze is de laatste weken, misschien als gevolg van fietsen, lager en lager aan het worden: ik mat gisteren al 35, in diepe rust. En hartslag bij wat 1000'jes op 15 km/uur loopband, is lager dan in de winter (140 om 144), terwijl ik in de winter toch 'beter in vorm was'??? Of ben ik nu misschien goed in vorm?

Ohja: ook even vetpercentage/gewicht gemeten. Normaliter 69.5 / 10%, nu 70.5 / 9.4% ofwel: ik heb er anderhalf kilo spier bij. Fijn.

Ach ja

Achja.



POV

Geen opmerkingen: