04 juli 2015

Fietstraining ontwikkelt zich verder


De donderdag: ochtend 35k fietsen.
De vrijdag: eind van de middag: lange tempo's: 4x5k over een lang stuk weg tussen Peize en Hoogkerk.
Er stond wat wind, waardoor ik windtegen zo'n 29 km/uur trapte, en windmee iets harder dan 36 km/uur.




Ik had de hartslagmeter om dus kon mooi statistisch een bewerking maken.

Na wat statistisch gegoochel kwam ik uit op:
  • Eerste twee tempo's: gemiddeld 33.2 km/uur met hartslag 144
  • Tweede twee tempo's: gemiddeld 32.2 km/u, met hartslag 145  (ik was wat moe van 1e serie)
Maar is wel veelbelovend. Ik moet een 60km met hartslag 148 kunnen fietsen, en als het zonder wind zou zijn zou ik dat denk ik dicht tegen de 33 km/uur kunnen rijden. Zou een fabuleus PR zijn. Moet dan wel ergens in de avond, weinig wind, bandjes keihard oppompen, recht stuk weg zonder bochten. Even zoeken.

POV

ps zaterdag ochtend 40k rustig (29 km/u) hartslag 122 gemiddeld. Iets zere knie. Rustig aan even.
Zondagochtend 12k rustig hardlopen (training geven), daarna nog 20k fietsen (31 km/uur), dit ging iets te hard.... maandag hometrainer 40 minuten en 4x1000 T15 loopband. Even een vrij rustige training in plaats van de geplande harde 40 km, omdat ik wat moe en leeg was.


Geen opmerkingen: